NL EN
Branding / strategie / Illustratie / webdesign

Rompslomp

Vernieuwde identiteit en website voor hét boekhoudprogramma voor ondernemers, zzp'ers en freelancers.

arrow icon Alle projecten Branding / strategie / Illustratie / webdesign

Een wereld creëren waarin iedere zzp-er zijn boekhouding als ondersteuning in zijn ondernemerschap ervaart in plaats van als last en onzekerheid, dát is de hernieuwde visie van Rompslomp. Rompslomp focust al sinds de oprichting van het bedrijf op het leveren van een gebruiksvriendelijk online boekhoudprogramma. In 2022 is Rompslomp onderdeel geworden van Visma en werkt het team enthousiast verder aan de uitbreiding en doorontwikkeling van Rompslomp. Wij werkten aan de aangescherpte visie en missie en de hernieuwde huisstijl inclusief nieuw logo, illustraties en website.

Sterker ondernemen door zorgeloos boekhouden

Met het gehele team van Rompslomp zijn we in een strategische sessie terug gegaan naar de basis. We hebben de doelstellingen, missie, visie, kernwaarden en doelgroepen helemaal onder de loep genomen. Daarnaast hebben we ook per afdeling geluisterd naar de ambities voor het bedrijf op basis van hún vaardigheden. Wat willen en kunnen zij bijdragen om Rompslomp nog beter te maken en waar zit voor hun afdeling de perfectie en voldoening in? Op deze manier kan het hele team achter de strategie van Rompslomp staan en konden we de afdelingen support, IT en marketing & communicatie dichter bij elkaar brengen. Hun wensen zijn vertaald in enkele kernwaarden die een belangrijke rol spelen in de missie van Rompslomp: het ondernemerschap van zzp-ers ondersteunen door met laagdrempelige software en superservice te zorgen dat iedere zzp-er zelfstandig, efficiënt en zelfverzekerd zijn administratie kan doen.

Op IT-gebied draait het om laagdrempelige software. Bij Rompslomp staat niet alleen gebruiksvriendelijkheid hoog in het vaandel, maar ook respect voor de gebruikers en hun data. Op het gebied van platform, privacy & security moet continu 100% aan de AVG worden voldaan, snelheid is uiteraard van groot belang en een ISO certificering is een wens waar naartoe wordt gewerkt.

Voor de support afdeling staat superservice centraal. Het doel is om de best mogelijke service-ervaring aan gebruikers te geven en om d.m.v. superservice bij te kunnen dragen aan de kennis van gebruikers. Zo helpt een support-omgeving met artikelen, nieuws en tips & trucs de gebruiker niet alleen bij het gebruik van hun boekhoudprogramma, maar ook bij het ondernemen zelf.

Rebranding

Bij de visuele vernieuwingen van Rompslomp vonden we het belangrijk om het oude niet helemaal in de prullenbak te gooien. Gebruikers zien de identiteit van Rompslomp namelijk veel in hun eigen online omgeving en teveel vernieuwing kan zorgen voor minder herkenbaarheid en vertrouwdheid. Boekhouding is een onderwerp waar veel mensen onzeker over zijn en niet iedere zzp-er is even digitaal onderlegd. De vernieuwingen zijn daarom doorgevoerd met behoud van herkenbaarheid in ons achterhoofd. We hebben het beeldmerk een goede modernisering gegeven en de typografie van het logo aangepast. Door de hele website en online omgeving is dit font (lettertype) vervolgens toegepast, wat zorgt voor betere leesbaarheid en een modernere uitstraling. Het kleurenpalet bevat subtiele wijzigingen van oude kleuren, en dan net wat frisser en fijner in de uitstraling. Op het gebied van illustratie hebben we een flinke uitbreiding gedaan van de huisstijl-elementen. We hebben een aantal karakters geïllustreerd die verschillende groepen uitbeelden van de gebruikers van Rompslomp. Daarnaast is de gehele website vernieuwd en hier vind je veel illustraties van functionaliteiten om gemakkelijk alle ins en outs te kunnen lezen van Rompslomp.

Before
After

Website, platform en social media

Op technisch gebied lag er een grote uitdaging voor de nieuwe website: behoud én groei op het gebied van vindbaarheid, SEO en leadgeneratie. Online vindbaarheid is natuurlijk alles voor een online boekhoudprogramma die zich focust op zzp-ers. De gehele website is gebouwd door AddMark met behulp van het Hubspot CMS. Hiermee hebben zij naast het CMS van de website meteen toegang tot allerlei online marketing tools en kunnen alle website bezoeken en online campagnes helemaal gevolgd worden. Dit kan tot in de puntjes geoptimaliseerd worden door inzicht in wie waar klikt en de customer journey zo kort mogelijk te houden.

Op het gebied van social media hebben we allerlei templates ontwikkeld en elementen opgeleverd waarmee het team van Rompslomp zelf in Canva aan de slag kan. Met deze elementen zijn ze in staat om binnen de huisstijl hun eigen online berichten te maken en zo kunnen ze inspelen op actualiteiten en flexibel zijn in het plaatsen van berichten voor verschillende media.

Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?

Grafisch ontwerp leiden, grafisch ontwerp, kordaat, studio kordaat, leiden, grafisch ontwerper, grafische vormgeving, graphic design, vormgeving, Eric van der Zwet

Bel Eric +31 (0)6 1541 11 59 of stuur hem een mail.

Volgend project

UX/UI Design

Brouwland

Interface design voor alles-in-een brouwsysteem Brew Monk™.

arrow icon Alle projecten UX/UI Design