NL EN
Campagne / Illustratie / Animatie

mboRijnland

Een interne campagne voor bewustwording van en draagvlak voor innovatief onderwijs.

arrow icon Alle projecten Campagne / Illustratie / Animatie

In opdracht van, en in samenwerking met, mboRijnland hebben wij de campagne ‘Mogelijkmakers’ ontwikkeld. Deze interne campagne heeft als doelstelling om bewustwording en draagvlak te creëren bij alle collega’s van mboRijnland voor hun innovatieve onderwijs. Hiervoor gebruiken we de tagline: #mogelijkmakers doen het. De campagne bestaat uit verschillende lagen en uitingen.

Campagne in corona-tijd

Samen met mboRijnland gingen we de uitdaging aan om een interne campagne te voeren in een tijd waarin (bijna) niemand fysiek op locatie aanwezig is. Een grote verandering ten opzichte van de gewonen situatie. Het doel van de campagne is om de belangrijkste strategische doelen en prioriteiten van mboRijnland op het gebied van vernieuwingen in het onderwijs te ondersteunen. Omdat het gehele schooljaar het grootste deel van de medewerkers vanuit huis werkten, hebben we diverse momenten en plekken gekozen waar de campagne te zien zou zijn en de kernboodschap in kleine stukjes opgedeeld en stapsgewijs gecommuniceerd. Zo blijft de campagne behapbaar in een drukke tijd voor het onderwijs.

Animaties  

Er zijn twee delen in de campagne, deel 1 focust zich op de mensen achter de vernieuwingen. Dit draait om bewustwording van elkaars werk, voor én achter de schermen van vernieuwingen, en is een belangrijke subdoelstelling van de campagne. Zo zijn er op het interne portaal een serie artikelen gepubliceerd waarin collega’s uit verschillende delen van de organisatie werden voorgesteld aan hun collega’s en er werd verteld waarom zij #mogelijkmakers zijn. Ook hebben we eigen kaarten-service ontwikkeld, waarmee de collega’s via een webpagina elkaar een digitale ansichtkaart met unieke boodschap kunnen sturen. Het andere deel van de campagne richt zich op verschillende projecten die bijdragen aan innovatief onderwijs. Hiervoor maakten we een serie animaties die ieder project omschrijft, de doelstellingen communiceert en toont aan welk thema dit bijdraagt. We stelden een template op voor het verloop van de serie animatie en vulden dit samen mboRijnland in. Animaties in samenwerking met Tom van der Heiden.

Mborijnland, mbo onderwijs, mogelijkmakers, interne campagne, campagne, campagne ontwerp
Mborijnland, mbo onderwijs, mogelijkmakers, interne campagne, campagne, campagne ontwerp
Mborijnland, mbo onderwijs, mogelijkmakers, interne campagne, campagne, campagne ontwerp
Mborijnland, mbo onderwijs, mogelijkmakers, interne campagne, campagne, campagne ontwerp

Zin om met ons samen te werken?

Grafisch ontwerp leiden, grafisch ontwerp, kordaat, studio kordaat, leiden, grafisch ontwerper, grafische vormgeving, graphic design, vormgeving, Eric van der Zwet

Bel Eric +31 (0)6 1541 11 59, stuur hem een mail of kom langs.

Volgend project

Communicatie

ROC TOP

Ondersteuning in communicatie van Amsterdams MBO onderwijs.

arrow icon Alle projecten Communicatie