NL EN
Identiteit

Health Action International

Rebranding voor een non-profit organisatie die strijdt voor betere toegang tot medicijnen.

arrow icon Alle projecten Identiteit

Health Action International (HAI) vroeg ons om een rebranding van hun identiteit en om mee te kijken naar hun positionering. Een uitdagend project, aangezien HAI al sinds 1981 als non-profit organisatie actief is. Door middel van onderzoek en belangenbehartiging strijden ze voor betere toegang tot veilige medicijnen.

Missie en pay-off

We zijn gestart met een brand strategy sessie om de visie, doelen en doelgroepen van HAI helder te krijgen. Na vele jaren en veranderde tijden was er de behoefte om te evalueren en te herdefiniëren. Hieruit hebben wij de volgende missie gedefinieerd: ‘Advancing access to medicines. For Everyone. Everywhere.’ Deze missie hebben we vervolgens als pay-off ingezet van HAI en is terug te vinden in alle uitingen van de huisstijl.

Autoriteit

Het logo hebben we een tijdloos karakter meegegeven. De letters die HAI vormen zijn sterk en staan schouder tegen schouder en hebben gewicht. Op deze manier tonen we HAI als autoriteit in hun werkveld. De donkerblauwe kleur was al herkenbaar voor HAI in oudere uitingen en behouden we in de nieuwe stijl, dit staat dan ook voor vertrouwen en betrouwbaarheid.

Middellen

Binnen de huisstijl hebben wij visitekaartjes, een digitaal briefhoofd, rapporten en een mediakit ontwikkeld. Alle huisstijlregels zijn verzameld in een brandmanual en deze wordt goed toegepast binnen de organisatie. HAI schrijft veel brieven en beleidsrapporten, waardoor het noodzakelijk is dit zelf in de juiste stijl op te kunnen maken binnen de organisatie. Voor verschillende documenten hebben we sjablonen aangeleverd en enkele werknemers een korte InDesign-cursus gegeven om hier op de juiste manier mee te werken. Zo blijft de huisstijl op een constant niveau.

Met behulp van onze brandmanual heeft Yourstyle uit Roelofarendsveen een website ontwikkeld waarmee de rebranding van Health Action International compleet is.

Heatmap

In december 2020 transformeerden wij voor HAI een database met betrekking tot TRIPS Flexibilities in de EU om tot enkele datavisualisaties, zoals een heatmap en enkele interactieve tabellen. Lees er hier meer over en bekijk hier het resultaat.

Grafisch ontwerp leiden, grafisch ontwerp, kordaat, studio kordaat, leiden, grafisch ontwerper, grafische vormgeving, graphic design, vormgeving, HAI, Health Action International, brand identity, branding, brand strategy session, branding sessie, NGO, non-profit design,
Grafisch ontwerp leiden, grafisch ontwerp, kordaat, studio kordaat, leiden, grafisch ontwerper, grafische vormgeving, graphic design, vormgeving, HAI, Health Action International, brand identity, branding, brand strategy session, branding sessie, NGO, non-profit design, brand manual, jaarverslag, annual report
Grafisch ontwerp leiden, grafisch ontwerp, kordaat, studio kordaat, leiden, grafisch ontwerper, grafische vormgeving, graphic design, vormgeving, HAI, Health Action International, brand identity, branding, brand strategy session, branding sessie, NGO, non-profit design,
Grafisch ontwerp leiden, grafisch ontwerp, kordaat, studio kordaat, leiden, grafisch ontwerper, grafische vormgeving, graphic design, vormgeving, HAI, Health Action International, brand identity, branding, brand strategy session, branding sessie, NGO, non-profit design, brand manual, jaarverslag, annual report

Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?

Grafisch ontwerp leiden, grafisch ontwerp, kordaat, studio kordaat, leiden, grafisch ontwerper, grafische vormgeving, graphic design, vormgeving, Eric van der Zwet

Bel Eric +31 (0)6 1541 11 59 of stuur hem een mail.

Volgend project

Identiteit / Webdesign / Drukwerk

CIV Welzijn & Zorg

Eén identiteit voor 40 partners in de sector Welzijn en Zorg.

arrow icon Alle projecten Identiteit / Webdesign / Drukwerk