Voor Joost van Schie, een nieuwe generatie boer op Boerderij De Eenzaamheid, mochten wij een identiteit ontwikkelen voor zijn boerderij op een Warmonds eiland. Met koeien, kaas en een droom: een regeneratief landschap.
Kleine identiteit voor een boerderij die wil pioneren in de regeneratieve landbouw.
Voor Joost van Schie, een nieuwe generatie boer op Boerderij De Eenzaamheid, mochten wij een identiteit ontwikkelen voor zijn boerderij op een Warmonds eiland. Met koeien, kaas en een droom: een regeneratief landschap.
Wij houden van pioniers, mensen die hun nek uitsteken voor hun idealen. Toen Joost bij ons kwam met het verhaal dat hij de boerderij van zijn ouders ging overnemen om er een regeneratieve boerderij van te maken waren wij om: hier willen wij aan bijdragen!
Even kort over Joost: Joost is boerenzoon, maar heeft de afgelopen jaren in een hele andere wereld gewerkt. Nu is hij samen met zijn ouders bezig met de transitie voor de toekomst van melkveehouderij annex kaasmakerij ‘De Eenzaamheid’. Zo zit hij niet stil, want de boerderij heeft ondertussen haar eigen ontwikkelde kippencamper waardoor het assortiment wordt uitgebreid met Wilde Weide Eieren én ze hebben recent een Oogstwinkel geopend in Leiden. Dit is de eerste personeelsvrije winkel in Leiden waar je lokale producten kunt kopen van boeren uit de buurt.
De Eenzaamheid is ook een bijzonder bedrijf wat betreft ligging en historie. De boerderij ligt op een klein eilandje en is alleen per boot bereikbaar. De naam van de boerderij prijkt op de gevel en het kon dan ook niet anders dan dat we deze gebruikten voor het logo. Daarnaast hebben we een heldere compacte website ontwikkeld en een kleine serie illustraties in handgetekende stijl die in lijn staan met de ambacht van de boerderij. Binnenkort breiden we de huisstijl nog een beetje uit met een eigen kaasstempel en etiketten voor op de eierdoosjes. Dingen die we in een huisstijl niet vaak tegenkomen en daarom des te leuk!